جانیمسانღ

سن منیم جانیمسان

بای پلار یا اختلال دو قطبی

۲ ۱۵
اگه یهو بفهمید که دوست‌تون یا یه عزیزتون دچار بیماری دو قطبی هستش چیکار می‌کنید؟ این اختلال یعنی اینکه بین جنون و افسردگی در گردش و چرخشه و بسته به نوع بای پلارش میتونه فصلی یا جور دیگه باشه. البته قرصایی هست که باعث میشه بیماری تا حدی کنترل بشه مگه تو شرایط استرس زای شدید...
شما بودین چیکار میکردین؟ یا اگه یه روز بفهمید خودتون بای پلارید چه می‌کنید؟ 
میرزا مهدی
۰۱ مرداد ۱۱:۲۰
سلام میدونی که در حالت عادی همه ی ما دچاریم. فقط دُزمون کم و زیاده. 
پاسخ :
سلام بله
منظورم اینه عزیزتون یا خودتون انقدر شدت بگیرید که نیازمند دارو درمانی شید اون وقت چی؟ واکنش شما چیه؟ 
میرزا مهدی
۰۱ مرداد ۱۲:۴۵
من خودمو میبازم درمورد خودم. ولی خدایی نکرده درمورد دیگران، خیلی قوی رفتار میکنم و همراهیشون میکنم
پاسخ :
چرا خودت رو ببازی؟ دلیل این ترسیدن چیه؟
tarane fn
۰۱ مرداد ۱۴:۲۳
می‌بردمش دکتر و کمکش میکردم اگه راحت هم قبول نمیکنه دکتر اومدن از یه روان‌شناس میخواستم کمکم کنه که متقاعد بشه درمان شروع کنه 
پاسخ :
اگه خودت بودی واکنشت چی بود؟
__PARNIAN __
۰۱ مرداد ۱۵:۰۸
فکر میکنم برام جالب می بود.! ولی چون خیلی اطلاعاتی ندارم سعی میکردم کمکش کنم و کار درست رو انجام بدم :)
پاسخ :
چه چیزیش برات جالبه؟ :دی
و اینکه اگه بگن خودتم مبتلایی برات جالبه؟ :دی
__PARNIAN __
۰۱ مرداد ۱۶:۰۶
این که یه ادم چندتا شخصیت داشته باشه :)
نمیدونم! ادم باید تو موقعیت قرار بگیره :)
پاسخ :
اختلال دو قطبی چند شخصیتی نیستااا :))
اونا واقعا باحالن ولی این با اون فرق داره :)
چند شخصیتیا خیلی وقتا بخاطر اتفاق بدی که براشون افتاده اینجوری شدن ولی افسرده محسوب نمیشن و میتونن بدون دارو خوب شن چون توی بدن‌شون کمبود فلان هورمون یا ماده به صورت خاص نیست بلکه فقط یکم شخصیت‌شون پاشیده شده از هم و وقتی عصبین با وقتی خوشحالن کلا دو تا آدم مجزا هستن بعضیاشون حتی بدون اینکه بدونن صداشون رو عوض میکنن :))
ولی بیمار بای پلار بخاطر یه موضوع که بیش از حد غمگینش کرده و بروزش نداده افسردگی شدید گرفته و به این بیماری مبتلا شده :/ بعد اینا صداشون رو تغییر نمیدن یا فکر نمیکنن یه لحظه آنا هستن یه لحظه سارا بلکه همیشه همون آنا هستن منتهی یه وقتایی خیلی غمگین میشن یه وقتایی خیلی عصبی و پرخاشگر 
شنیدی میگن جنون آنی؟ توی بای پلارها دیده میشه مثلا ممکنه طرف یهو سر یه موضوعی بعد جنونش بزنه بالا یکی رو بکشه :)) بعدا که بفهمه بعد افسردش میشینه گریه میکنه و خودش رو سرزنش میکنه :/ ولی هیچ وقت فکر نمیکنن خودشون نبودن یکی دیگه بوده
اما اگه یکی که اختلال چند شخصیتی داره بزنه کسی رو بکشه اون یکی شخصیتش بشدت اصرار داره من نبودم آنا بود من سارام آنا اونه من نیستم :)) 
__PARNIAN __
۰۱ مرداد ۱۷:۱۲
آهاا :o
خب خیلی سخته دیگه :(
آدم هم یک لحظه عصبانی میشه بعدش میشینه خودشو سرزنش میکنه چه برسه به اینکه بخواد بای پلارد باشه!
شاید خودکشی :D    D:
ولی واقعا نمیدونم چکار می کردم. سخته ادم ندونسته بخواد نظر بده :)
پاسخ :
بله
واقعا :/
خودکشی o_O
اوهوم واقعا سخته :( 
tarane fn
۰۱ مرداد ۱۸:۳۷
اگه خودم بودم میرفتم دنبال درمان خودم همین 
پاسخ :
اوهوم منطقیه
دست ها
۰۱ مرداد ۲۰:۴۶

دوست صمیمیم وقتی دیگه عملا داشتم دوستیمو باهاش تموم میکردم گفت که دوقطبی شده! باور نکردم. همین.
پاسخ :
خب من از اینکه این شخص دو قطبیه مطمئنم :))
Anne Shirley
۰۱ مرداد ۲۱:۰۵
من یه رفیقی داشتم که اختلال دوقطبی داشت و خب میتونم به جد بگم که باهاشون ارتباط داشتن و دوست بودن خیلی کار سختیه و خسته‌کننده. فکر کن وسط یه بحث ساده یا زمان خوشی حتی یهو رفیقت عصبی میشه سر یه چیز به شدت ساده و کلی دعوا میشه.. تا وقتی طرف برات عزیز باشه شرایط رو تحمل میکنی و درکش میکنی و هرکار از دستت برمیاد میکنی. من کار زیادی نمیتونستم بکنم جز اینکه درکش کنم و اینو بهش بفهمونم که میفهممش و برام عزیزه! اما از یه جایی به بعد که دیدم فقط یه طرفه‌ست دیگه نتونستم تحمل کنم و بعد از هر دعوا به خودم میگفتم چرا با من این جوری صحبت میکنه؟ اون حق این کار رو نداره و.. اما تا قبلش همیشه به خودم میگفتم اشکال نداره هرچی میگه و دست خودش نیست و به‌جای اینکه آتیشش رو تندتر ‌کنم سعی میکردم آرومش کنم. 
پاسخ :
ای جونم تو خیلی مهربونی
من با اینکه فرد خیلی نزدیک به منه یه مدت نمیتونستم تحملش کنم ... 
سولویگ .
۰۱ مرداد ۲۱:۵۰
راستش اصلا نمی‌تونم بهش فکر کنم. موقعیت سختیه و روحیه من خیلی ضعیفه برای سروکله زدن با بیماری‌ها. چه تو خودم، چه تو دیگران. 
پاسخ :
ای جونم شما بیا بغلم الهی که همیشه خودت و اطرافیانت سالم باشید همیشه
میم . الف
۰۱ مرداد ۲۲:۳۹
سوال سختیه ! واقعا نمیدونم ...
پاسخ :
اوهوم :) واقعا شرایط سختیه
MIS _REIHANE
۰۱ مرداد ۲۳:۱۳
بیخیال عکس العمل دادن میشم و عین قبل باهاش رفتار میکنم.
پاسخ :
خوبه‌ها ولی اگه خدای ناکرده به چنین موردی برخوردی سعی کن درک و توجهت رو ببری بالا چون خیلی حساس و شکننده میشن
MIS _REIHANE
۰۲ مرداد ۰۰:۴۲
اگر یه وقت رفتارمو عوض کنم،باعث نمیشه بد تر بشن؟حس "تو بیماری"بهشون منتقل نمیشه؟
پاسخ :
نه
ببین نباید تابلو باشه توجهت
ولی خب باید همیشه حواست باشه چی بهش استرس میده و ازش دورش کنی
مثلا تو موردی که من بابتش سوال کردم اینی که به یکی دروغ گفته بود باعث شده بود استرس بگیره منم چون طرفی که بهش دروغ گفته شده بود رو میشناختم و میدونستمم در جریان مشکل هست با شوخی و خنده بهش گفتم بهش بگو بابا اون که خودشم پایه است و بعدش حالش بهتر شد 
MIS _REIHANE
۰۲ مرداد ۰۰:۴۹
اها.اینطوری.من فک کنم یکی از دوستام اینطوریه.الان رفتن یه شهر دیگه.فک کنم تنهایی خیلی روش تاثیر میزاره پس.
ایشالا حال اون کسی که گفتی،خوب بشه.یعنی یکم یواش تر بشه.
پاسخ :
اوهوم تنهایی أفسردگیشو شدیدتر میکنه این مورد منم وقتی تنها میشه حالش بد میشه
ان شاء الله 
انیتا
۰۲ مرداد ۱۸:۳۷
خوبه که در مورد باى پلار صحبت کردى ولى کمى بیشتر بگم که باى پلار دو قطب داره یه قطب افسرده شدید و یک قطب سرخوشى که در صورت مشاهده هر دو مورد به شخص باى پلار یا دو قطبى میگن ، که این بیمارى اول با فاز افسردگى شدید بروز میکنه واگه تحت درمان قرار نگیره به فاز سرخوشى رفته و بعد از ان مانیک یا جنون که اغلب موارد متاسفانه اطرافیان که شناخت کافى ندارن در این مرحله فرد را به روانپزشک ارجاع میدن که با دارو هاى مناسب به مدت ١٠ تا ١٥ روز فرد به طرف عادى شدن میرود. در مورد عود این بیمارى دلایل زیادى هست که اولین ان فشار شدید روحى بوده و....کم خوابى براى فرد باى پلار سم است وحداقل باید ٦ تا ٨ ساعت خواب مفید داشته باشن.
پاسخ :
مرسی جیگرم 😍
عاشقتم که انقدر خوب توضیح دادی 😍
درباره من
نه پی زمر و قمارم نه پی خمر و عقارم
نه خمیرم نه خمارم نه چنینم نه چنانم

من اگر مست و خرابم نه چو تو مست شرابم
نه ز خاکم نه ز آبم نه از این اهل زمانم

"مولانا"

+

سه ﺑﯿﺖ ، ﺳﻪ ﻧﮕﺎﻩ ، ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ

▪️ﻣﻮﺳﯽ ‏(ﻉ) ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﻮﻩ ﻃﻮﺭ:
ﺍَﺭَﻧﯽ ‏(ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻩ)
▪️ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ: ﻟﻦ ﺗَﺮﺍﻧﯽ ‏(ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺮﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﯾﺪ)

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عاقلانه:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﮐﻮﻩ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﮐﻪ ﻧﯿﺮﺯﺩ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عاشقانه:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﺗﻮ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺸﻨﻮ، ﻧﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عارفانه:
ﺍﺭﻧﯽ ﮐﺴﯽ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺗﺮﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ
ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻨﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ، ﭼﻪ ﺗﺮﯼ ﭼﻪ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ
تگ ها
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
موضوعات
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان