جانیمسانღ

سن منیم جانیمسان

ذکر نکات ایمنی

۲ ۳
یک عدد چوگویک منتظر بازی ایران اسپانیا هستم که تاکید شدیدی داره اگه صدای جیغ شنیدید مربوط به فوتبال میشه من خوبم سکته نکنید هول نشوید
به امید بردن ایران... البته نه به شکل گل به خودی
گفتم گل به خودی یادم اومد قال یکی از اعضای خانواده این که توی این جام انقدر گل به خودی داشتیم کار کا گ ب است! پوتین داداش حواست به اسپانیا و پرتغال هم باشه پس! تشکر
چالش سخن‌سرا هم باشه برای فردا بعد از برگشتن از دورهمی 

سوختیم اما ملالی نیست!

۲ ۱۳
بعلت اعتراض دوستی از میان دوستان جان دانشگاهی و ترس از شر شدن ماجرا! متن پست حذف شد! حق اعتراض وبلاگی هم نداریم!
امتحان فردا و پس فردا بگذره بیام تو چالش سخن‌سرا شرکت کنم با داستان جذاب علی بابا و چهل دزد بغداد به روایت بابابزرگم و اصلاحیه خودم ببینم چی از آب در میاد البته شایدم داستان شتر در خواب بیند پنبه‌دانه رو بنویسم به یاد ایام خسرو بودن! اشتباه نکنم مال سوم دبیرستان بود؛ پسری که انشا نمی‌نوشت از حفظ می‌گفت درست مثل من، سر همین سال سوم شده بودم خسرو! 

مرام‌نامه وبلاگی!

۲ ۹
انگار بین دوستان وبلاگی یک جور مرام‌نامه بلاگری امضا شده که تحت هر شرایطی با معرفت باشند. امروز بیولوژک اثبات کرد این مرام‌نامه بین همه دوستان امضا شده نه فقط دوستان قدیمی.
واقعا همین به فکر بودن‌ها باعث شدن با همه دلخوریم از محیط وبلاگ نرم. چه چیزی لذت‌بخش‌تر از اینکه دوست جدید وبلاگیت یادش باشه باهاش هم رشته هستی و توی اولین چت خارج از محیط وبلاگ بهت یک لینک بده برای ثبت‌نام فلان کارگاه مفید توی فلان مرکز معروف و معتبر کشور!
تازه من خست و بدجنسیم گل کرده بود نمی‌خواستم به هم دانشگاهی‌هام لینک بدم با اینکه یک دوره‌ی بسیار مفیدی داره که لازم داشتن برای کارسایت نوپا و تازه تأسیس دانوکس. ولی خب دیدم مگه میشه الگو نگیرم؟ اصلا بعدا چطوری می‌خوام تو چشمای ایکس و ایگرگ نگاه کنم بگم از فلان کارگاه مفید که خیلی هم به دردت می‌خورد خبر داشتم ولی خست به خرج دادم بهت خبر ندادم؟ خلاصه مرسی هستید و کمک می‌کنید از کوالا جان گرفته که همیشه جزوه‌هاش در اختیارم بوده تا ترانه که در اولین چت عضو یک گروه مفیدم کرد تا فاطمه سین جانم که توی اولین چت بهم لینک یک دوره مفید داد یعنی من به جایی برسم بگن کی حامی اصلیت بود باید بگم دوستان بلاگر و بعد خانواده! 
اولین نفر هم حریر که یک حرفی زد با کلی حس خوب؛ هر وقت از سختی درس‌ها خسته می‌شم یاد حرف و لبخند حریر می‌افتم من باید بتونم بوعلی بشم! چون حریر گفته رشته بوعلی!

آتو نباید داد

۲ ۸
چطوری بعضی‌ها توانایی دارند از شما یک آتو یعنی چیزی به کوچکی ۱۸-۱۰ بگیرند و به ترا یعنی چیزی به بزرگی ۱۰۱۲ تبدیل کنند؟ من جواب این سوال می‌فهمیدم یکی از معماهای زندگیم حل می‌شد!
نکته۱: این پست صرفا برای بخاطر سپردن ارقام آتو و ترا نوشته شده و اتفاق خاصی نیفتاده است!
نکته۲: درس خر است. امتحان گاو است. مسئولین رسیدگی کنند...
چوگویک به روایت تصویر!

درست مثل بادام تلخ

۲ ۱۶
در حال استراحت و خوردن میوه و آجیل بودم که از واحد بغلی صدای غریو گللل اومد؛ قشنگ می‌شد معنی نوشته شده توی لغت نامه معین برای غریو عملی دید. اول که یک داد نامفهوم بلند شنیده شد که خب بخاطر اینکه در جریان بودم فوتبال داره مطمئن بودم گفته گل بعدم که انقد بلند بود که از ترس هسته زردآلو پرید تو گلوم با وجود اینکه قاعدتا نباید صدایی می‌شنیدم وقتی که با هدفون داشتم آهنگ گوش می‌کردم و سوم اینکه بعد از فریاد گل زد زیر گریه! گریه می‌گم گریه می‌شنوید بعد خب هر چقدر هم فوتبالی نباشم کنجکاو شدم برم حداقل تکرار صحنه گل ایران ببینم و با چی مواجه شدم؟ گلی که خود مراکش به خودش زده بود! به نظر من که شادی نداشت و اتفاقا تلخ بود برای هر دو دقیقا مثل بادام تلخی که دقیقا بعد از برگشت به اتاقم خوردم و دقیقا آخرین بادام تو ظرف بود و مزه تلخش توی گلوم موند
برای ما تلخ بود چون خود ما عرضه گل زدن نداشتیم و برای مراکش و به خصوص برای بازیکنی که گل به خودی زد هم که دلیلش مثل روز میمونه روشن و واضح فکر نمی‌کنم چیزی واضح‌تر از این باشه.
برد ایران مبارک هر چند که به نظر من واقعا این همه خوشحالی نداشت و برعکس برد تلخ و مسخره‌ای بود.

خطای دید بوده

۲ ۴
این انصاف نیست که هلال ماه دیده شد این حق ماهایی که یکشنبه امتحان داریم و روی تعطیل شدنش حساب کرده بودیم نبود... ولی خب دعای روزه‌دار جماعت اولویت داشت و عید شد هی بهش گفتم دعا تُن پس فلدا عید شه تولوخدا ولی گوش نداد حتی تهدید به قهر و مرگ شد ولی دعا نکرد و اینجوری شد که الان باید بیام بگم حلول ماه شوال رو تبریک میگم و دعا کنید یکشنبه زنده بمانیم ما با این امتحان مسخره‌مون... اصلا برای ماها شب قدر شده دوباره قرآن سر گرفتیم میگیم الهی العفو و خدا تازه داره میگه همین خود تو نبودی میگفتی از شیطون یاد بگیر؟ حالا بکش منم شیطنت بلدم!
الان به عمق فاجعه و ناراحتی من پی بردین یا ادامه بدم؟!
حالا بی‌شوخی عیدتون مبارک

درباره من
نه پی زمر و قمارم نه پی خمر و عقارم
نه خمیرم نه خمارم نه چنینم نه چنانم

من اگر مست و خرابم نه چو تو مست شرابم
نه ز خاکم نه ز آبم نه از این اهل زمانم

"مولانا"

+

سه ﺑﯿﺖ ، ﺳﻪ ﻧﮕﺎﻩ ، ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ

▪️ﻣﻮﺳﯽ ‏(ﻉ) ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﻮﻩ ﻃﻮﺭ:
ﺍَﺭَﻧﯽ ‏(ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻩ)
▪️ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ: ﻟﻦ ﺗَﺮﺍﻧﯽ ‏(ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺮﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﯾﺪ)

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عاقلانه:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﮐﻮﻩ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﮐﻪ ﻧﯿﺮﺯﺩ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عاشقانه:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﺗﻮ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺸﻨﻮ، ﻧﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عارفانه:
ﺍﺭﻧﯽ ﮐﺴﯽ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺗﺮﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ
ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻨﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ، ﭼﻪ ﺗﺮﯼ ﭼﻪ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ
تگ ها
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
موضوعات
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان