جانیمسانღ

سن منیم جانیمسان

بیست کیلو آجیل

۴ ۵

۰. چون خیلی وقت بود پست آجیل ننوشته بودم شک داشتم به شماره‌اش و خب رفتم که چک کنم دیدم اووو یه سری مطالبو یادم رفته دسته بندی کنم!

۱. از تابستون دندون درد داشتم و خب تازه امروز رسید به اون دندونی که درد میکرد و درستش کردم! چرا؟ چون برای عکس گرفتن تنبلی میکردم! و تازه باید بازم برم دندانپزشکی برای یک دونه دیگه که میخواد پر کنه و کشیدن دندان عقل که جراحیم لازم داره متاسفانه...

۲. این چند وقت هر جا رفتم گفتن پیروز و فلان ولی ندیدم به جز دو نفر بقیه از آتش نشانی که به تازگی فوت شده بگن و خب من اینجوری بودم که اوکی پیروز خیلی گودو بود، خیلی مهم بود نسلشم در خطر انقراضه ولی یعنی جون یه انسان از یه حیوان گیرم در حال انقراض کم ارزشتره؟

۳. از اون ورم گیر دادن که این اتفاقاتی که توی مدارس داره میفته کار خودشونه و فلان! یا تیکه میندازن که شما الان احساس امنیت دارید؟ اول اینکه خیر احساس امنیت نداریم و به شخصه شکر میکنم که بچه مدرسه‌ای ندارم اما هر روز نگران دوستان مدرسه‌ای و معلمم هستم از طرفی بله منم ناراحتم که هنوز مسببینش پیدا نشده ولی خب صبر هم چیز خوبیه بخدا! قرار نیست بخاطر اینکه از سرعت حل مشکل ناراضیم بریزم یا هر چی... قرار نیست قوز بالای قوز بسازم.

۴. این پست آرامش حس خوبی داشت دوست داشتید بخونید. 

bahar tehrani
۱۰ اسفند ۲۱:۴۰

امان از تنبلی که حتی باعث میشه به داندپزشک هم زنگ نزنی.که البته اگر زنگ هم بزنی،ماشاالله وقتشون پره تاااا.

پیروز یه حیوان اصیل با نژاد ایرانی بود که آدمای اهلش دلشون شور انقراض این حیوان را میزد.البته خیلی ها ادعای این دلشوره را دارند اما خب استوری ها پر شده از حرفهای حاشیه ای و کنایه ای که فکر کنم الان روح پیروز با خودش میگه: چرا من را ریختن تو سیاست این روزهایشان...و یادمون رفته اون آقای آتشنشان تا اون رزو جون چندتا آدم را نجات داده..

دلشوره قصه مدرسه همگیرشده و هزارتا فکر توی سرآدم ها هست که .....من نه سینه چاک این دولتم و نه مدافع اونطرفی ها و مخالف اینطرفی ها.اما اگر یه کم سواد رسانه بلد بودیم.استوری اون طرفی ها کلی خط میداد دستمون

پاسخ :
البته بیشتر از تنبلی این بود که برگام من هزینه‌اشو دارم اصلا؟ :))
من نمیگم پیروز مهم نبود ولی دیگه ری‌اکشنا عجیب بود انصافا... حتی مورد دیدم به مرگ هیچکس واکنش نداده بود از مهسا امینی بگیر تا شهدای شاهچراغ یا نیکا و محمدرضا و بقیه :)) بعد سر مرگ پیروز یه استوری گذاشته بود که فقط میخواستم ریپلای بزنم بگم ساعت خواب، بیدار شدی بالاخره؟ =))
حامد احمدی
۱۰ اسفند ۲۳:۲۵

خیلی شبیه همین نگاه است نگاه من. 

واقعا نگاه آرامش بخشی است.

در یک کلام، مخالف هر تغییر سریع اجتماعی ام. دیگران را به آرامش و مطالعه دعوت کنیم.

عالی بود.

پاسخ :
دقیقا نگاه آرامش خیلی قشنگه واقعا وبلاگش رو دوست دارم 
مهدیار پردیس
۱۱ اسفند ۰۷:۲۳

پیروز چون بچه گربه گوگولی بود واکنش‌برانگیز نبود، علت‌های خیلی مهمی داشت. جون یه انسان کم‌ارزش‌تر نیست، چون ماجرا هنوز همون ماجرای پلاسکوئه و گفتن دوبارهٔ حرفایی که ۶-۷ ساله به طور مداوم داره گفته می‌شه، تکرار مکرراته و عملاً علاجی نمی‌کنه. خود من به شخصه برای همین جز دعا برای اون عزیز، کار دیگه‌ای نکردم. روحش شاد

کلاً حس می‌کنم لازمه با هم بشینیم یه خرده حرف بزنیم دربارهٔ یه سری مسائل. یعنی در واقع از میانگین حرفای اون روز و این پستت به این نتیجه رسیدم. البته اگه دوست داشتی، وگرنه که به من چه؟ مگه فضول مردمم؟ :))

پاسخ :
موافقم خوبه که با یه آدم منطقی با دید متفاوت حرف بزنم تلگرام هر موقع وقت داشتی بگو بیام حرف بزنیم 
زمر 53
۱۲ اسفند ۱۰:۰۷

میدونی داستان چیه؟

هرجا به نفعشونه سرعتشون پایینه

 

در مورد امثال سعید امامی بخون

راجمع به اینکه مثلا برخورد با قاتل ستار بهشتی چه شکلی بود، با خیابون بستن محسن شکاری چه شکلی بود

 

این دیگه سرعت پایین نیست

این پشتیبانی و قوت قلب دادن به قاتلین خودی و ترس و وحشت در معترضین غیر خودیه

 

کاملا این رو توی عمق مغز ادم فرو میکنن که حواستون باشه ما حتی توی زندان با دست بسته بدون اینکه هیچ تهدیدی داشته باشین زیر شکنجه میکشیمتون و قاتلتون رو شلاق میزنیم

بعد شما رو برای خیابون بستن اعدام میکنیم!

 

اینکه شما برقصید ظرف 24 ساعت میگیریمتون (نوجون های اصفهان بودن کلیپ دادن فردا گرفتنشون)

ولی مردم رو به طور گسترده شیمایی کنید انگار نه انگار

 

جلو مدرسه دخترونه یه وحشی حروم لقمه زن مردمو میگیره میکشه و میزنه عملا هیچی که هیچی

ولی یکی از کنار جنازه عجمیان رد شده باشه هم اعدام میکنیم

 

این خیلی ساده و مشخصه

حمایت از جانی ها و وحشی های خودی و ترس در کوچیکترین سطح اعتراض غیرخودی ها

پاسخ :
ببین خب تو داری مردم عادی و فوقش یکم آدمای سیاسی رو با کسی مقایسه میکنی که اگه فرض بر راستگوییشون بگیریم که من میگیرم، دومی که داره بچه‌ها رو مسموم میکنه مسلما یه آدم عادی نیست پیدا کردن یه آدم عادی کاری نداره که همه ما شونصد جا عکس و آدرس و شماره و همه چیزمون هست :)) 
زمر 53
۱۵ اسفند ۱۱:۴۷
تقریبا تمام شهرهای ایران
دوربین هم داره مدارس

بیا دو تا سناریو رو فرض کنیم ببین کدوم واقع بینانه تره:

1- حکومت که از مدارس دخترانه کلی اسیب دید و عکس مقدساتش توی مدرسه پاره شد و قانون اجباریش زیر پا گذاشته شد و ...، مقدساتش هم اومد توی سخنرانی رسما گفت نوجون ها رو تنبیه کنید، بیاد و این حرکتو بکنه

2- یه گروه غیرعادی، پخش در سراسر کشور، مخفی از دید تمام دوربین های مداربسته مدارس و خیابان ها و ...، به طور هماهنگ در طول حدود یک ماه صد ها مدرسه رو شیمیایی میکنه و حکومت مقتدر هم با اینکه باهاش مخالفه ها، با اینکه اصلا این برخورد رو دوست نداره و منظورش از تنبیه کشیدن گوش بچه ها بوده نه بیشتر، صرفا پیداشون نمیکنه

پاسخ :
ببین مشکل اینجاست که داری دشمن رو دست کم میگیری این یک
نکته دومی که هست ترور بیولوژیکه، خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی راحت‌تر و بی‌سر و صداتر از چیزی که فکرشو کنی میتونه صورت بگیره
تو میتونی با هر چیزی و به هر شکل و نحوی انجامش بدی و دیده نشی و مطمئن باش که اگه حکومت میخواست انجامش بده شیوه‌های بهتری بود که مطلقا انگشت اتهامی سمتش نره و کسی سیس من دانای کلم و میدونم اینا کار خودشونه نگیره و یهو n ماه، n سال بعد بفهمن چی سرشون اومده :)) اینجوری متشنج کردن جو جامعه برای حکومت سودی نداره که بخواد بیاد چنین حماقتی مرتکب شه چون الانش هر چی میشه میگن وااای عجب حکومتی و فلان و بیسار دیگه اونجوری که دیگه هیچی :))
درباره من
نه پی زمر و قمارم نه پی خمر و عقارم
نه خمیرم نه خمارم نه چنینم نه چنانم

من اگر مست و خرابم نه چو تو مست شرابم
نه ز خاکم نه ز آبم نه از این اهل زمانم

"مولانا"

+

سه ﺑﯿﺖ ، ﺳﻪ ﻧﮕﺎﻩ ، ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ

▪️ﻣﻮﺳﯽ ‏(ﻉ) ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﻮﻩ ﻃﻮﺭ:
ﺍَﺭَﻧﯽ ‏(ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻩ)
▪️ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ: ﻟﻦ ﺗَﺮﺍﻧﯽ ‏(ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺮﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﯾﺪ)

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عاقلانه:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﮐﻮﻩ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﮐﻪ ﻧﯿﺮﺯﺩ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عاشقانه:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﺗﻮ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺸﻨﻮ، ﻧﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عارفانه:
ﺍﺭﻧﯽ ﮐﺴﯽ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺗﺮﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ
ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻨﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ، ﭼﻪ ﺗﺮﯼ ﭼﻪ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ
تگ ها
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
موضوعات
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان