جانیمسانღ

سن منیم جانیمسان

خود در گیر

۲ ۲۰
دوست دارم چادرمو ببوسم بذارم کنار اما یه حسیم در درونم هست که میگه خر نشیا یک بخشیش میدونم بخاطر هوگویکه که واکنش بدی داد یعنی انگار حس کرد دیگه منم یکی مثل بقیه‌ام اما خب جدیدا با چادرم درگیرم دیگه مثل قبل نیست برام و میدونمم اگه فاصله بگیرم برگشتن به سمتش سخت میشه اما اینی هم که باشه ولی نخوامش مسخره است چون من به خواست خودم سر کردم و خب این حق رو دارم به خواست خودم سر نکنم به خصوص که میشه بی چادر هم محجبه باشی یکی از دلایل خیلی مهم این تصمیم رفتارمه چون ضد چادره باهاش جور نیست توهین به چادره میخوام آدم باشم‌ها نمی‌تونم بشدت نیاز دارم خودم باشم و وقتی چادر سر میکنم خودم نیستم چون مجبورم خیلی باادب باشم مجبورم سعی کنم غش نکنم از خنده و خب با توجه به شرایط و فشارهای روانی روم سانسور کردن بخشی از خودم به خاطر یه پوشش رو نمیتونم هضم کنم.
آبی آسمانی
۰۶ خرداد ۱۳:۰۴
چادر خوبه.
بهترین و کامل ترین نوع پوششه...
پاسخ :
نمیگم بده 
ولی من با اینکه به خواست خودم سرم کردم دیگه باهاش اون حسی که باید رو ندارم
شمیم ..
۰۶ خرداد ۱۳:۲۳
بله خیلی سخته..
چون باید یه جوری رفتار کرد که در شان چادر باشه 
ولی بعضی وقتا نمیشه ..
:)
پاسخ :
و خب چون نمیشه و کمم نیست و موجب آزارم هست احتمالا میذارمش کنار
آبی آسمانی
۰۶ خرداد ۱۳:۳۰
اشکالی نداره اون حسه نباشه.
اصل کار مهمه...
پاسخ :
خیر باطن مهمتره
هیچ خوب نیست فاحشه در لباس قدیسه بهتره دیدگاه‌تون رو عوض کنید
آبی آسمانی
۰۶ خرداد ۱۳:۴۱
بعضی کارها توفیق می خاد.
فاحشه توفیق پوشیدن چادر پیدا نمی کنه‌...
پاسخ :
الزاما سر کردن یک تکه پارچه دست و پاگیر توفیق لازم نداره :)
اگه اون یک تکه پارچه دست و پا گیر بتونه تغییر ایجاد کنه حرفه
وقتی نتونسته وقتی من بدتر شدم که بهتر نشدم
وقتی باهاش صد در صد متظاهرم یعنی برای من چیز ارزشمندی نبوده
نمیتونه هم باشه همون پارچه دست و پا گیر بوده
دقت هم کرده باشین توی متن نوشتم دو دلیم بیشترش بخاطر هوگویکه
یعنی خود چادر و بقیه مهم نیست دید یه آدم مهمه
که خب دید اون هم اشتباهه چون ویترینی رو دیده که من عشقم کشیده نشونش بدم
ستوده ••
۰۶ خرداد ۱۳:۴۷
من گذاشتم کنار فقط به این که چادر سرکردن مسئولیت سنگینی بود برام 
من نمیتونستم بپذیرم این مسئولیت رو چون خواه ناخواه رفتار من رو بقیه ام تاثیر میذاشت اگه من یه رفتاری میکردم که کسی از چادر بیذار میشد چی؟ برمیگشت میگقت این که چادریه این مدلیه 
بدون چادر هم راحت تر بودم 
این بود که تصمیمی اتخاذ کردم ولی مطمئن باش مانتویی که با بینش انتخاب کرده باشه خیلی بهتر از خیلی از چادریاست که همینطوری سر کردن 
) میدونم که خودت انتخاب کردی کلی گفتم ) 
مهم راحتی توعه مادرجان 
پاسخ :
دقیقااااا موافقم
منم دست خودم نیست خب تو خانواده‌ مذهبی بزرگ نشدم خیلی رفتارها دارم که اگه ببینن میگن ببین چادریا فلانن و واقعا نمیکشم هی خودمو سانسور کنم :)) ترجیح میدم یه مانتویی شاد و خل و چل و محجبه باشم
ستوده ••
۰۶ خرداد ۱۴:۰۰
تو حجاب برات ارزشه و میتونی این ارزشو با مانتوام حفظ کنی و همین خوب و کافیه 
ببین مثلا من چادر سر کردنم هنوزم سوژه اس شالم می افته گیر میکنه تو دست و پام میافتم زمین تنها چیزی که حفظ نمیشه حجابه :| خب من وقتی با مانتو میتونم اون حدااقل هایی که میخوام رو حفظ کنم دیگه واقعا چه حاجته ؟ 

پاسخ :
دقیقاااا موافقم
البته من گیر اونجوری ندارم ولی خب خیلی کندم میکنه
به جز این واقعا محدودیت‌های رفتاریش آزاردهنده است
فاطمه م_
۰۶ خرداد ۱۵:۰۵
آخ که چقد می‌فهمم چی میگی! 
من مشکلم می‌دونی چیه؟ سر که می‌کنم همین فکرای تو رو دارم، سر که نمی‌کنم حس می‌کنم یه چیز کمه :|
پیشنهاد می‌کنم یه مدت سر نکن، حالا مثلا جاهای غیر دانشگاه که با چادر می‌شناسنت. ببین می‌تونی؟ راحتی؟
من بیرون اوکیم ولی تو دانشگاه نمی‌تونم کلا بردارم :/ نمی‌دونم چه فازیه :/
پاسخ :
منم این مشکل رو داشتم الان اوکی شده نیستش هم راحتم :))
تازه راحت ترم :))
منم چشم بچه‌ها رو ذره ذره دارم عادت میدم
فاطمه م_
۰۶ خرداد ۱۵:۱۸
پس تو یه مرحله از من جلوتری :))
پاسخ :
:دی
ستوده ••
۰۶ خرداد ۱۵:۲۹
خوبی از خودته قشنگ جان ^_^ 
اره واقعا همچین هوگوویکی رو نمیخوام منم 
به هرحال موفق باشی تو تصمیمت ^_^

پاسخ :
جیگرتو عشقم
:) بوس بهت
ممنون جان دلم سلامت باشی
حامد احمدی
۰۶ خرداد ۱۶:۰۰
من تا حالا چادر سر نکردم، پس نمیتونم نظر بدم.
مثلا همسر من از پاک‌ترین خانم‌های دنیاست، هزار بار شکر خداوند، اما چادری نیست. این نظر رو به این دلیل دادم که شاید احتمالا وقتی دو سه سالم بودم یک بار چادر سر کرده باشم. و اگر همسرم چادری بود، احتمالا ما به هم نمی‌رسیدیم... زبانم را گاز گرفتم. 
پاسخ :
فقط جمله اول =))
BooM BooM
۰۶ خرداد ۱۶:۵۳
شخصا نظری ندارم :|

ماها از این خوددرگیری ها نداریم :دی
پاسخ :
بله بله 
مـارﮮ :)
۰۶ خرداد ۱۹:۲۹
اگر دوست نداری سر کنی سر نکن
و هر زمان دوباره علاقه داشتی که به سمتش بری دوباره سر کن
هیچ  چیزی نمیتونه جلوی اینکه میخوای خودت باشی رو بگیره

پاسخ :
موافقم که کسی نباید جلوی خودم بودن رو بگیره ولی میتونه بگیره خیلی چیزها میتونه 
MIS _REIHANE
۰۶ خرداد ۲۰:۰۴
خیلی سخته.لعنتی -__________-
از من به تو نصیحت هرکاری رو که میخوای بکن چون الان میدونی خودت چی میخواد بعدن اگر دل دل کنی خودتم یادت میره .چه برسه اینکه چی میخاد.
اما مراقب انتخابات باش.
پاسخ :
خیلی
اوهوم موافقم
چشم
bahar tehrani
۰۷ خرداد ۰۱:۳۰
جالبه.جز اولین افرادی هستی که میگی چون به خواست خودم سرم کردم باهاش سختمه.چون اغلب شنیدم اون هایی که به خواست پدر و مادر و تیپ خانواده چادر سر کردند باهاش مشکل پیدا میکنند.
من هم یک دختر چادری هستم و میدونم که چادر یک حرمت هایی دارد ولی فکر میکنم بتونیم با رعایت اون چهرچوب ها شیطنت های دخترانمان را هم انجا بدهیم.البته نه هر شیطنتی
پاسخ :
منظورمو بد فهمیدی!
چون خودم سر کردم و خب اوایل دوستش داشتم حالا که حسم عوض شده سختمه نگهش دارم چون تمام اطرافیانمم هشت ساله مخم رو خوردن که این آشغالا چیه :))
شدنش میشه ولی خب من دقیقا مشکلم همینه یکسری شیطنتام متناقض با چادره و اون شیطنتا رو بد نمیدونم :دی پس میذارمش کنار
چون دوست ندارم چهار روز دیگه بخاطر رفتار من کسی بگه همه چادریا بیسارن 
Anne Shirley
۰۷ خرداد ۲۳:۰۵
میدونی چیه؟ من میگم یکی که چادر سرش میکنه باید واقعا با دلش اون رو سر کرده باشه نه از روی اجبار! چون این حس کاملا به آدم منتقل میشه! یعنی میفهمی که این آدم الان به اجبار چادر سرشه و باهاش راحت نیست! در واقع مثل هر لباس دیگه‌ای! مثل مردی که به‌زور کت و شلوار بپوشه! اون حس عذابی که اون از پوشیدن اون لباس داره به بقیه هم منتقل میشه! مثلا خود من وقتایی که کفش پاشنه بلند به‌زور پام میکنم به‌نظرم اصلا زیبایی نداره چون مانع از خودم! بودن داره میشه و نمیذاره راحت باشم و همه هم اینو میفهمن و حتی به‌نظرم دیگه زیبایی‌ای هم نداره! چون باهاش نمیتونم ارتباط برقرار کنم! اینا رو گفتم تا بگم خودمون هم خیلی وقت‌ها شده که دیدیم یکی به زور چادر سرشه و پیش خودمون گفتیم خب مگه مجبوری؟ سرت نکن! این باعث میشه دیگه چادر زیبایی‌ای نداشته‌باشه و جلوه‌ی بدی داشته‌باشه حتی! 
خلاصه اینکه آدم‌ها باید پوششی رو داشته‌باشند که باهاش راحت‌ترن! بعدشم آدم میتونه بدون چادر سر کردن هم حجابش رو رعایت کنه و خب چادر نوعی از پوشش و حجابه فقط! پس به‌نظرم بیخیال نظر بقیه، کاری که دوست داری رو انجام بده!
پاسخ :
دقیقا من تا الان دوستش داشتم دیگه ندارم پس چرا تحملش کنم وقتی میشه بدون چادر هم حجاب رو داشت و احساس بهتریم داشت چادر داشته باشم ولی باهاش راحت نباشم که چی؟
bahar tehrani
۰۸ خرداد ۲۲:۲۴
فکر کنم متوجه منظورت شدم.یعنی به خاطر شیطنت هات که میگی در چهارچوب پوششت نیست، پوششت را تغییر میدی.خب مسیله کمی سخت تر شد .شاید حق داری و بابت جلوگیری از توهین به چادر باید عوضش کنی، شاید هم این یک امتحانه
خلاصه برات بهترین خیر را میخوام که پر از برکت باشه و حال دلت خوب باشه
پاسخ :
بله دقیقا منظورم همین بود :) 
شاید امتحان باشه ولی خب میدونی چون میشه بی چادر محجبه بود و کمتر توجه جلب می‌کنه می‌خوام یک مدت چادر سر نکنم تا بعد ببینم چه تصمیمی میگیرم
bahar tehrani
۰۸ خرداد ۲۲:۳۵
موافقم که چادر حجاب نیست بلکه یک نوع پوشش هست و میگن پوشش برتر.حجاب هم فقط برای زن نیست.پس برات بهترین ها را میخوام
پاسخ :
مرسی جان دلم ان شاء الله همیشه خواسته دلت همونی باشه که خدا هم برات میخواد تا اذیت نشی هیچ وقت :)
فاطمہ. ح جیمی
۱۵ خرداد ۰۰:۱۳
سلام دختر :) 
بنظرت راه آسون رو انتخاب نمی کنی ؟ 
بنظرت چادر رو داشته باشی و حالا خودت رو با چادر هماهنگ کنی تا رشد کنی چی ؟ 
نمیدونم چرا این تصمیم گرفتی اما خوبه که زیاد درموردش فکر کنی و فقط به دنیا فکر نکنی :) 
و 
حرفای به ظاهر قشنگی که بقیه تو کامنت زدن تا بگن ما موافقِ این کارهستیم ! 
در صورتی که این پله ای که ایستادی بالاتره و یک پله یا چند پله سقوط به همراه داره ! 
خودتو برسون به رفتارهایی که با چادر و حجاب کامل نیازه 
نه اینکه راه آسونو انتخاب کنی :) 
بیا یکم سختی بکش برای اسلام 💙 این همراهی و این لباس امر به معروفه و نهی از منکر 
راه با خودته اما سعی کردم حرف حق بزنم گرچه تلخ ممکنه بنظرت بیاد چون مخالف بقیه حرف زدم  :) 
موفقیتت روز افزون
پاسخ :
من با کلیت حرفت موافقم راه آسون رو انتخاب کردم ولی خب قصد ندارم بخاطر چیزی که مستحبه به خودم سختی بدم
فاطمہ. ح جیمی
۱۵ خرداد ۰۱:۲۹
پس در ادامه راهت موفق باشی :) 
و
امیدوارم باعث نشه پله پله پایین تر بیای و خودت رو توجیه کنی [وسوسه شیطانه البته] 
بهترین ها در انتظارت باشه 
پاسخ :
ممنونم جانم 
و
خیلی خیلی ممنونم
همینطور برای تو عزیزم :*
فاطمہ. ح جیمی
۱۵ خرداد ۰۱:۳۱
خوشحالم ازاینکه وبتو پیدا کردم 
اما چقدر سبک نوشتنت تغییر کرده ، یا من نوشته هات رو دو سالیه نخوندم یادم رفته ؟ 
چقدر اون یکی وبتو دوست داشتم ، چقدر ! 
پاسخ :
قربونت برم لطف داری
نه من هم نوشته‌هام هم شخصیتم تغییر کرده بالاخره بالا پایین زندگی میتونه تغییراتی ایجاد کنه
آخه اون موقع خودمم دوست داشتنی تر بودم :) حالا دعا کن یکم حالم بهتر شه اوضاع اینجام درست میشه :)
درباره من
نه پی زمر و قمارم نه پی خمر و عقارم
نه خمیرم نه خمارم نه چنینم نه چنانم

من اگر مست و خرابم نه چو تو مست شرابم
نه ز خاکم نه ز آبم نه از این اهل زمانم

"مولانا"

+

سه ﺑﯿﺖ ، ﺳﻪ ﻧﮕﺎﻩ ، ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ

▪️ﻣﻮﺳﯽ ‏(ﻉ) ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﻮﻩ ﻃﻮﺭ:
ﺍَﺭَﻧﯽ ‏(ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻩ)
▪️ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ: ﻟﻦ ﺗَﺮﺍﻧﯽ ‏(ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺮﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﯾﺪ)

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عاقلانه:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﮐﻮﻩ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﮐﻪ ﻧﯿﺮﺯﺩ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عاشقانه:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﺗﻮ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺸﻨﻮ، ﻧﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عارفانه:
ﺍﺭﻧﯽ ﮐﺴﯽ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺗﺮﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ
ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻨﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ، ﭼﻪ ﺗﺮﯼ ﭼﻪ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ
تگ ها
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
موضوعات
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان