جانیمسانღ

سن منیم جانیمسان

دوست دختر عزیزم

۲ ۲۳
شهریور برای من ماه عزیزیه حتی اون سالی که درس نخوندم و کارم به امتحانات شهریور و حتی دی کشید برام دوست داشتنی بود چون تولد مامانیم بود کسی که با همه قدیمی بودنش با فکرای عتیقه‌طور بزرگم نکرد هیچ وقت نگفت از جنس مخالفت دوری کن آدم اگه قبل ازدواج نشناسه عاشق نشه یا بی‌شناخت عاشق بشه بی‌سرانجام میشه ازدواجش و برام کلی مادربزرگ روشن فکر بود از اونایی که میگن تا شاغل نشدی مستقل نشدی که انگل جیب شوهرت نباشی و در صورتی که پررو شد بتونی روی پای خودت وایستی ازدواج نکن.
البته وی تا حدی شیوه تربیتیش رو سر من به روز رسانی کرده بود حتی همسرش نیز! پدرم همیشه میگفت به بابایی نگو دوست پسر داری ولی من گفتم تازه راهنمایی هم می‌کرد چه کنم و الحق که استاد بود هر وقت به حرفاش مو به مو عمل کردم نتایج خوبی در راستای دزدیدن عقل پسر مردم داشتم حیف قبل از استاد شدنم فوت شد...! از حرفم پرت شدم این رو گفتم تا بگم که ایرانم و همسرش قبل‌تر اینجوری نبودن اون نصایح شاغل شو و فلان رو داشتند ولی تشویق به دوستی با جنس مخالف تزی بود که سر من اجرایی شد چون دیده بودن بچه‌هاشون با تز دوری کن ازدواج‌های ناموفق داشتن و خودشون که دوست بودن و ازدواج کردن شادن با هم و نتیجه گرفته بودن بهتره...
البته خیلی از عزیزان من شهریوری هستند مثل پدرم یا دبیر حسابانم یا حتی پسرکی که از سر نفهمی به فناش دادم و معتقدم تا حالا هر بلایی سرم اومده بخاطر بدجنسی در حق اونه... 
خب داشتم میگفتم تولد ایرانمه. دیگه نیست تا به بابابزرگم بگم دوست دخترتو دزدیدم دیگه دوست دختر خودمه دیگه نیست رو محل همیشگی بشینه و منم برم بغلش و در جواب بیا پایین کره خر پاش اذیت میشه بگم مبل ایران خودمه حتی الان آلزایمریش هم نیست تا اذیت کنه جیغ بکشه درسته وقتی مریض بود اذیت میشد ولی من دوست داشتم بود حتی مریض...
تولدت مبارک مادربزرگ جانم

pep peroni
۰۶ شهریور ۱۱:۳۴
تولد مامان بزرگ اَبَردوستداشتنی تون مبارک.
پاسخ :
مرسی :) 
zahra TA
۰۶ شهریور ۱۱:۴۵
عجب مادربزرگ جذاب و دوست داشتنی.
تولدش مبارک
پاسخ :
خیلی
ممنونم
رضا `پسر از جنس پدر`
۰۶ شهریور ۱۲:۰۵
کاش از این مادر بزرگ ما یه دو سه تا داشتیم :))) تولدش مبارک
پاسخ :
زیادی میشد برای شما :/
ممنونم
چارلی ‌‌‌
۰۶ شهریور ۱۲:۰۸
تولدشون خیلی مبارک باشه :) اینطور که معلومه مامان‌بزرگ خیلی باحالی بودن :))

بنظر من دوستی‌های زمان مامانبزرگتون با الان فرق داشت، برای همینم تونستن ازش نتیجه بگیرن. دوست‌دخترها و دوست‌پسرهای الان حتی خودشونم نمیدونن که چی میخوان از رابطه‌شون :/ صرفا براشون یه‌جور وقت گذرونیه.
پاسخ :
ممنونم :) خیلی :دی
قبول دارم :) الان از بهترین دختر و پسرم باید ترسید
حوا ...
۰۶ شهریور ۱۳:۳۴
خیلی مبارک باشه عزیزِ دلم :)

دلم واسه مادربزرگ‌هام تنگ شد :(
پاسخ :
ممنونم
منم دلم برای بغلش تنگ شده :(
حوا ...
۰۶ شهریور ۱۳:۳۶
عزیزم :(
نبینم ناراحتیت رو
پاسخ :
قربونت عزیزم یادم رفت بگم خدا بیامرزه مامان بزرگاتو :*
میدونی مادربزرگم بزرگ خانواده بود الان که نیست همه چی قاطی شده همه چیییی
دختری از جنس باد
۰۶ شهریور ۱۵:۵۹
تولدشون مبارک
پاسخ :
ممنونم
بابای نرگس
۰۶ شهریور ۱۷:۱۸
خداحفظشون کنه
مادربزرگ منم همیشه بهم میگه 
خودت باید فکری به حال خودت بکنی
و خودت برای خودت آستین بالا بزنی
ولی خوب، کیه که گوش کنه
پاسخ :
ممنونم البته فوت شدن :)
پشیمون میشیدها... گوش بدین
حامد سپهر
۰۶ شهریور ۱۷:۵۸
خدا رحمتشون کنه
ایشالا که پیام تبریک نوه ش بهش برسه

پاسخ :
خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه
ممنونم 
بابای نرگس
۰۶ شهریور ۱۸:۱۶
روحش شاد...
:((
پاسخ :
ممنونم خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه
ابوالفضل ...
۰۶ شهریور ۱۸:۴۷
چه حس خوبی داشت این متن...
تولدشون مبارک
پاسخ :
:)
ممنونم
اله سار
۰۶ شهریور ۲۲:۱۱
من که یکیشون عمرش کفاف نداد و یکی دیگشم همیشه اذیتم میکرد
ولی چقدر جذاب و دوست داشتنی هستن ایشون. تولدشون مبارک  
 و روح شوهرشون شاد 
پاسخ :
الهی ‌‌:(
منم اون یکی مادربزرگم رو مخه 
ظاهرا بد نوشتم
هر دو فوت شدن :(
اله سار
۰۶ شهریور ۲۲:۲۲
کاش رو مخ بود ولی خدا بیامرزتش .
نه یکم شخصیت های زیاد ،یهو معرفی شد ما گیج شدیم (:
روح جفتشون شاد پس
پاسخ :
خدا بیامرزتشون
:) مرسی امیدواری دادی :دی
مرسی عزیزم :*
فاطمه سین
۰۶ شهریور ۲۳:۵۵
الهی... خدا بیامرزشون. دیروز آقای م از مادر بزرگ مامانشون می گفتن که تازگی فوت شده بودن. باورت نمی شه اگر بگم چیز هایی رو که شنیدم. عالی بودن!
خدا بیامرزه ایرانتون رو 
پاسخ :
آقای منفرد همون دانشجوی دکتراست که از کارشناسیا بدتره؟ :)) اگه اونه هیچی از خانواده اش بعید نیست
مرسی عزیزم خدا رفتگان تو رو هم بیامرزه 
فاطمه سین
۰۷ شهریور ۰۰:۱۱
از کارشناسیا بدتره؟ گسترش بده جمله رو :)
اوووو سابستیت اشتباه گفتم. مادر بزرگ خانمشون ! نسبت فامیلی ندارن
پاسخ :
شیطونن خیلی :)) دبه آب و اینا :))
آها به هر حال وقتی دو نفر وصلت میکنن خیلی فرقی ندارن باهم :)) 
فاطمه سین
۰۷ شهریور ۰۰:۱۵
آره... پست آخرمو بخون. یعنی امشب منو سکته دادن تو موزه. 
پاسخ :
میخونم :) بیام نصفش کنم؟ 
serek Khatoon
۰۷ شهریور ۰۰:۱۸
الهی😍
تولدشون مبارک و خدا رحمت‌شون کنه❤
پاسخ :
ممنون عزیزم خدا رفتگان تو رو هم بیامرزه
فاطمه سین
۰۷ شهریور ۰۰:۱۹
دیگه موضوع آزاد به خودت واگذار می کنم :)
پاسخ :
موضوع : چرا دانشگاه ما انقد بد واحد ارائه داده‌؟ چرا من باید 5 روز برم دانشگاه؟ 🙄
فاطمه سین
۰۷ شهریور ۰۰:۲۵
ابلهن بابا. برنامه ریزیشون فاجعه است! منم باید چهار روز رو علی الحساب برم. تازه هنوز فیزیو گیاه رو نزدن
پاسخ :
هووووف خدا نکشتشون :((
من میگفتم این ترم رو توی دو روز میگیرم بعد فشرده زبان میخونم کنارش الان کلاس کوفتم نمیشه برم :((
فاطمه سین
۰۷ شهریور ۰۰:۲۶
حررررص می خورم 
پاسخ :
هعیییی میفهمم میفهمم
تازه یه جوری ارائه دادن من فقط 16 واحد شده بگیرم و 5 روزم باید برم :/
هلما ...
۰۷ شهریور ۰۱:۰۶
ای جانم :)
مبارکه!
انتظار داشتم بابابزرگت بگه به بابات نگو دوست پسر دارم. :))
پاسخ :
:) مرسی عزیزم
:)) اتفاقا یه چیزایی رو میگفت نگو جنبه نداره :)) 
لیمو جیم
۰۷ شهریور ۱۴:۴۳
روحشون شاد و تولدشون مبارک :-)
پاسخ :
خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه و متشکرم 
منتظر ....
۱۰ شهریور ۱۶:۲۴
اخی روحش شاد 
غصه نخور 
بیا بغل خودم (.*
پاسخ :
مرسی خدا رفتگانت رو بیامرزه
چشم
اومدممممم
درباره من
نه پی زمر و قمارم نه پی خمر و عقارم
نه خمیرم نه خمارم نه چنینم نه چنانم

من اگر مست و خرابم نه چو تو مست شرابم
نه ز خاکم نه ز آبم نه از این اهل زمانم

"مولانا"

+

سه ﺑﯿﺖ ، ﺳﻪ ﻧﮕﺎﻩ ، ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ

▪️ﻣﻮﺳﯽ ‏(ﻉ) ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﻮﻩ ﻃﻮﺭ:
ﺍَﺭَﻧﯽ ‏(ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻩ)
▪️ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ: ﻟﻦ ﺗَﺮﺍﻧﯽ ‏(ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺮﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﯾﺪ)

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عاقلانه:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﮐﻮﻩ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﮐﻪ ﻧﯿﺮﺯﺩ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عاشقانه:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﺗﻮ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺸﻨﻮ، ﻧﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ

▪️ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ عارفانه:
ﺍﺭﻧﯽ ﮐﺴﯽ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺗﺮﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ
ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻨﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ، ﭼﻪ ﺗﺮﯼ ﭼﻪ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ
تگ ها
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
موضوعات
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان